Top Stories

Tulfo cries libel vs. broadsheet

dzrhnews-erwin-tulfo

Broadcast journalist and TV5 radio anchor Erwin Tulfo filed a libel case on Monday against broadsheet Philippine Daily Inquirer for a report that claimed that he received P245,535 in check from the Priority Development Assistance Fund (PDAF) issued by then Agriculture Secretary Arthur Yap in 2009.

A radio report said Tulfo filed libel charges against Inquirer’s ditor-in-chief Letiicia Jimenez Magsanoc, managing editor Joey Nolasco and reporter Nancy Carvajal for the March 19 story quoting a sworn statement by Rhodora Mendoza and Victor Cacal, both former officials of National Agribusiness Corporation (Nabcor) under the Department of Agriculture.

The state-owned Nabcor came under controversial light for allegedly being a conduit to non-government organizations (NGOs) linked to pork barrel scam suspect Janet Lim-Napoles.

Tulfo argued that the Nabcor issued check was legal and covered by advertising contracts obtained from Nabcor.

The complaint noted that Tulfo was working for RMN radio DZXL 558 kHz when the alleged illegal transaction was processed.

Tulfo’s lawyer, Nelson Borja, said that the news article on the alleged bribe was unacceptable.

“That is malicious, that is libelous, and that is damaging, especially sa status in Erwin Tulfo,” Borja said.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*